Materialul publicat de Ziar la negru ieri referitor la serviciile oferite de Kaufland a creat ample comentarii ale cititorilor din întreaga țară! Nemulțumirile clienților sunt fondate. Începând de la degringolada de pe rafturi, funcționalitatea cântarelor şi până la cozile interminabile din fața caselor de marcat, totul pare o batjocură instituită plenar de acest retailer. Trebuie menționat că atât Kaufland cât şi Lidl fac parte din concernul german Schwartz Group, concern care a avut anii trecuți o cifră de afaceri ce se apropie de 100 miliarde de dolari!
Problema Kaufland este legată de lipsa de personal. La Kauflandul din Bistrița, ieri funcționau doar patru case de marcat din 12! În zilele bune…funcționează 6! Nimeni nu a văzut ca vreodată să funcționeze toate cele 12! De ce? Petsonal insuficient. Atât Kaufland, cât şi Lidl îşi antrenează personalul pentru a face față atât la descărcarea mărfii, aranjarea produselor pe raft cât şi munca la casele de marcat! Sunt antrenați, dar puțini! Politica de a face bani cu oameni puțini nu se pupă nicicum cu deviza „clientul nostru, stăpânul nostru”! Mai ales în Bistrița unde Kaufland şi Lidl au acaparat piața având în total patru unități. La toate, absolut toate,există aceeaşi problemă: personal insuficient! Am înțeles de la unii angajați că problema a fost ridicată de multe ori, dar diviziile Kaufland şi Lidl din România trebuie să raporteze problema mai departe…la divizia pentru Europa de Est şi apoi la centru….o întreagă tevatură fără sens! Desigur, orice patron este fericit să-şi vadă magazinul plin de clienți, dar este obligatoriu să le oferi şi servicii pentru ca acei oameni să revină! În marile oraşe ale țării, există alternative, dar în Bistrița…nu prea. Un Penny şi un Unicarm nu pot acoperi nevoile unui întreg județ, dar există cititori, foarte mulți care au renunțat la Kaufland! Steve Jobs spunea cândva: „Dacă pierd un client, nu înseamnă că pierd doar banii lui, ci şi respectul acestuia”. Kaufland pierde clienți pentru o greşeală de management, nu rezolvă problema şi nici nu-şi cere scuze!!! Inimaginabil cum un trust de sorginte germană, acolo unde respectul fațą de cetățean este major, tratează românii cu altă unitate de măsură! Să fie din cauza faptului că extinderea în Europa de Est s-a făcut cu 900 milioane de dolari de la Banca Mondială, multă lume susținând şi punând la îndoială folosirea banilor publici pentru dezvoltarea unei entități private? În caietul de sarcini Schwarz Group a menționat că va crea locuri de muncă. A creat, dar insuficiente pentru a satisface clienții! Poate România este în opinia Kauflan-Lidl-Schwartz Group o piață inferioară, o țară bananieră unde porțile civilizației abia s-au deschis. Îi informăm că România o fi fost ea sub comunism 50 de ani, dar cetățenii nu şi-au pierdut demnitatea. În Bistrița, o cafenea, Atelierul de Cafea, şi-a cerut scuze pentru că un client a postat pe facebook o fotografie în care o cafea lungă arăta ca una scurtă! Demnitate de român. Cozile din fața caselor de marcat de la Kaufland denotă dispreț față de client. Schwartz Group se conduce după deviza ” timpul înseamnă bani”? Şi pentru clienți este la fel. Bistrițenii aşteaptă scuze publice de la Kaufland. Deocamdată!
P.S. Şi în Polonia au fost probleme cu angajați insuficienți. Sub protecția anonimatului angajații s-au plâns că sunt supuşi unui surmenaj formidabil din cauza personalului insuficient. Şi la Bistrița angajații susțin acelaşi lucru. Deci…Schwartz Group are… buba!
Poziția oficială a companiei Kaufland România
Ca urmare a articolului https://ziarlanegru.ro/kaufland-bistritenii-asteapta-scuzele-tale-de-fapt-toti-romanii-si-ne-mai-gandim-daca-vom-continua-relatia/, Kaufland România aduce următoarele precizări:
Ne pare rău pentru situația semnalată în magazinele din Bistrița și vă asigurăm că o tratăm cu prioritate. Încă din ultimele zile am suplimentat personalul din ambele magazine, iar în următoarea săptămână noi colegi ni se vor alătura. Facem toate eforturile să asigurăm o experiență plăcută de cumpărături pentru clienții noștri. De asemenea, pentru a răspunde numărului în creștere de clienți, magazinlele din Bistrița se află în plin proces de recrutare, iar persoanele interesate de oferta noastră de angajare se pot adresa la Biroul de Informații. Tot aici, clienții pot solicita garanția rapidității la case dacă timpul de așteptare la case a fost mai mult de 5 minute şi nu au fost toate casele deschise. Clarificăm pe această cale că voucherul este acordat strict din partea companiei.
Luăm foarte în serios sugestiile sau sesizările clienților noștri și le stăm la dispoziție cu promptitudine la numărul de telefon gratuit 0800.080.888 de luni până vineri între orele 8:00 – 20:00 şi sâmbătă între orele 8:00 – 17:00 sau în scris, accesând www.kaufland.ro/contact.
Sunt de acord cu tot ce s-a scris, ba mai mult, marele magazin Kaufland, ne-a dat peste cap cu…așa-zisa nouă reamenajare. Te învârți ca prostul și ieși din magazin fără a găsi produsele căutate, că personal pe sală care să te ajute, e greu de găsit!
Are dreptate ziaru! Greu la deal cu boii mici din cauza unuia venit din conducerea lidl!
Mai sunt si alte magazine in acest oras cu angajati amabili. Asa vă trebuie daca nu vedeti decat KAUFLAND in fata ochilor!
Sunt un fost angajat Kaufland ,timp de 5 ani am pus umărul la dezvoltarea si imaginea acestei companii care daca nu stiati in Germania este in insolventa , au promovat in funcții de conducere numai oameni slugarnici , ale căror capacitați manageriale sunt infime , oameni care daca li se cere sa funcționeze magazinul cu trei persoane , ei spun ca se descurca si cu doua , numai sa nu- l supere pe superior , este la fel ca in trecutul comunist cand trebuia sa raportam numai de dragul de al mulțumit pe șefu . Va mai aduceți aminte prin ce a câștigat Kaufland in fata competitorilor : garanția rapiditate la casa de marcat ( 5 lei daca nu sunt toate casele deschise si stai mai mult de 5 minute la casa) , rapiditate la vitrina asistata , garanția de 3 ani la produsele electrice si electrocasnice , e cate din astea se mai regăsesc in acest moment . Toti cei care au condus compania in România au plecat către alte companii , elita care a creat si îmbunătățit sistemul de gestiune facil, marele Director Adrian Viman un om cum rar gasesti si multi alți , si mai vreți sa isi ceara scuze sau a schimbe ceva …. NEVER.
Asa e …nimeni nu o sa-si ceara scuze….nu mai e Kaufland ce a fost …am lucrat 6 ani in Kaufland si intotdeauna au profitat de noi la maxim!!!!
Rețeaua este condusă de romani așa cum s-a spus și in alte comentarii. Cu un singur amendament:)), sunt puși pe îmbogățire proprie din comisioane, nu pe dezvoltarea rețelei și satisfacția clientului:) sau avansări efemere . Surprinzător este ca este posibil așa ceva intr-o companie atât de mare.
Si eu am ramas foarte dezamagita de Kaufland dupa reamenajarea lui…puteau sa il modifice dar produsele sa ramana in ordinea care erau…aku te invarti tot roata si nu gasesti ce iti trebuie..si mai stai si la coada interminabila…te enervezi si pleci fara nimik pana la urma…si ajungi sa cumperi de la un magazin simplu…multa lume am auzit co renuntat la Kaufland din cauza reamenajarii..pacat.
Da, reamenajarea produce dezorientarea clienților. Este o brambureala cum rar mai vezi.
Din păcate, asta e viitorul la Kaufland. De vreo doi, au adus oameni si model de business marca (din) Lidl unde nu contează decat sa iasă banul. Nu are vreo importanta ca-s cozi sau altceva…..vanzari si inventare, angajatul poate sa crape ca altul tot nu se aduce in loc, decât când sunt pana peste cap băgați in… (completați cu ce vreți).
Așa ca nu va așteptați la altceva, Kaufland a pornit pe un drum si nu se mai întoarce prea curând sau deloc.
Buna, nu iau apararea nimanui, dar in Deva, ceea ce ati descris mai sus, se incadreaza Auchan-ul. 30 de case si cand e foarte aglomerat functioneaza 6. Respect fata de client „0”
Acei cinci lei de la statul la coada dfaca depaseste 5 minute este PRAF IN OCHI … am cronometrat odata si am depasit 8 minute stand la coada iar cand am ajuns la casa mi sa spus sa iau legatura cu un sef de sala sau asa ceva iar acesta mi-a zis „ce domn’le vrei cinci lei? hai ca ti-i dau eu de la mine” de parca era un afront ca i-am zis daca mai e valabil acel slogan cu statul la casa mai mult de 5 minute… tratare ca pe niste gunoaie si since ne-o meritam!!!
Si in Constanta si Navodari e la fel, personal putin, si ii baxeaza cu munca en-gross! Nu mi se pare normal asa ceva! Casiera sa fie casiera iar lucratorul comercial sa fie lucrator pe raionul lui, nu pe tot magazinul!
Si eu am lucrat in kaufland aproximativ 10 ani….si eu am ajutat la dezvoltarea acestei companii … Sincer in ultimul an ajunsesem sa nu mai am somn noaptea din cauza presiunilor… Nu este chiar asa lapte si miere cum se da publicitatii . ..
Nu uitat ca acesta magazine sunt conduse de ROMANI care vor sa iasa in fata, sa ajung cat mai sus in companie si ca urmare sa scoata a celebration target…costuri de personal mimi si altele pe care numai ei le stiu.
Si in Ploiesti este la fel,lipsa personal ,stres,volum munca ffff mare,.,un angajat este pe tot magazinul,casierul este si lucrător comercial,personal administrativ fff mult,care dau doar ordine iar angajatul nu mai știe pe cine sa asculte.
Melania , își doresc lucrători polivalenți deoarece ,toată lumea face economie , dar în centrala ,de ce nu se face economie ?! O angajata îmi spunea mie că a venit un reprezentant Kaufland și a ales-o pe ea din facultate , și avea cazare plătită la Rin Grand Hotel , mașină la scară și benzina plătită de Kaufland , noroc că nu sunt naivă s-o cred ! Aici este problema , că cei care lucrează în magazine ,trebuie să-i ducă în spate pe aia care stau cu fundul pe scaun la birou , toată ziua !
In targoviste e cel mai rau din toate judetele unde nu au concurenta cei de la kaufland . Cozi mari , angajati putini pe timpul zilei , care pe langa marfa lucrata pe tot magazinu mai sunt trimisi din 30 in 30 min sa aduca si sa impinga la carucioare . O gluma !
Acelasi lucru e si in Cluj…. Bataie de joc!!
Fost angajat ce a lucrat pe linia caselor de marcat, pentru fiecare voucher de 5 lei dat pe utilizatorul tau îți luai p#li în cur de la șefii de tura de nu te vedeai. În condițiile în care ai 4 case deschise și 10+ cărucioare la rand, nici sa bei o gura de apa sau sa ieși la toaleta nu ai voie, dar dacă se poate sa scanezi și cu picioarele. Iar clienții tot pe tine te înjură și te ameninta ca na, e magazinul tău și ții casierii în buzunar in loc să îi scoți pe case
Va deschide Selgros in curand si se vor rezokva problemele
La Galati se intampla exact la fel, mizerie foarte mare , degrindolada, volum de munca enorm, cunosc multe angajate la Kaufland care au ajuns in situatia de a urma un tratament de la psihiatrie din cauza stresului.
Sunt angajat Kaufland, nu in dept. de vanzari, dar sustin 100% comentariile clientilor nostri. Aceste modernizari si reamenajari in care se investesc sute de mii de euro sunt degeaba daca cei din vanzari nu isi fac treaba. In calitate de client al magazinelor kaufland sunt extrem de deranjata de mizeria de pe jos, intalnita si la primele ore ale diminetii si de dezordinea de la rafturi, in special din zona legume-fructe.
Si in alte magazine se întâmplă la fel….. in Bucuresti unde sunt mult mai multe magazine este aceeasi mizerie si angajati putin! Un exemplu il pot da chiar eu….MAGAZINUL METRO BĂNEASA este unul dintre ele… se face treabă pe raioane mai mult cu merchandiserii iar daca comentează ceva îi gasesc nod in papură si îl dau afara… păcat.
Dragos, nici la Selgros nu e mai breaza treaba, sunt fost angajat Selgros si Kaufland. La Selgros se vinte en-gros, si la bucata foarte putine lucruri, si stai la cozi interminabile pentru ca vin mici comercianti care vin cu 3 carucioare pline de baxuri, iar la Kaufland nu sunt angajati deoarece volumul de munca este foarte mare comparativ cu salariul, esti angajat pe un singur raion, si dupa 2 saptamani de obisnuita te trezesti ca esti pe tot magazinul, sefi cu duiumul si nu mai stii de care sa asculti, si plus daca faci treaba te ia de prost, si avansari fix pix.
Si in bucuresti dezastru…lipsa personal…nu se respecta 12 intre ture…vin angajatii la munca si nu se ponteaza…nu se mai respecta documentatia necesara din lipsa de timp…te muncesc exact ca pe animal…psihic si mai rau…vizite peste vizite iar ca sa dai bine in fata sefului mergi pe sistemul „da sefu!”
Isi bat joc de oameni
In functii de conducere doar pupincuristi…de avansat nu mai vorbim….salariul bunicel insa insuficient pentru a trata apoi bolile…nu fac analize pentru angajatii cu hepatite…multi lucreaza inclusiv la vitrina cu servire asistata….gravvvvvvvv!!!!
foarte mare dreptate frate avansarii doar pe pile ,program preferential doar pentru rude si lingai niste mizerii dar asta se intampla doar din cauza sefilor romanii si a mentalitatii lor de a tine de scaun cu orice pret
Niste jegosi. Fiecare isi apara scaunul si daca mergi sa le semnalezi ceva pprobleme inseamna ca nu muncesti si nu privesti in aceeasi directie ca si compania. Eu mi am dat demisia cand am constatat ca regulile de igiena si conditiile de siguranta a alimentului cu care ei se mandresc nu mai pot fi tinute sub control. Se vonde marfa expirata doar pentru a nu creste procentele pentru care dai explicatii de nu mai stii de tine. De unde aceste preturi mici? E o boma cu ceas. Si eu stiu dr cazuri de hepatite in magazin lucrand la grill sau la vitrina ca lucratorii sunt universali mai nou. Si daca acea persoana se taie si da unui copil sa deguste o feliuta de ceva oare ce se poate intampla?
Foarte adevarat tot ce se spune. Eu lucrez la ei de 3 ani. Dar de anul acesta s-a stricat de tot. De 4 zile suntem 3 oameni pe tot magazinul (fara vitrina si case). Trebuie sa alergi in toate partile sa fie totul OK iar la sfarsitul zilei tot gasestr ceva ce nu e bine si tot ce ai facut toata ziua nu mai conteaza daca nu e totul ok. Si pe langa tot acest lucru ni s-a mai spus ca suntem si asa foarte mulyi si in curand se pare ca o sa mai imputineze personalul. Eu zic ca o sa se duca naiba tot Kauflandul. Deja se vede la numarul de clienti care scade zilnic dar si ca la fiecare o saptamana (maxim doua) pleaca cate unul.
DACA CITESTI INTERVIURILE DATE DE CEI DIN CENTRALA TE MINUNEZI DE CATE BENEFICII AU ANGAJATII SI CE POSIBILITATII DE AVANSARE AU ,TOTUL DOAR PE HARTIE IN REALITATE LUCRURILE ARATA CAM ASA EU LUCREZ IN KAUFLAND SEBASTIAN DE LA DESCHIDERE SI NU AM BENEFICIAT DE NIMIC DE NICI O AVANSARE DE NIMIC DACA NU ESTI PRIETEN SAU RUDA CU SEFU RAMAI SIMPLU MUNCITOR COMERCIAL ,IN SEBASTIAN CINE NU ARE O RELATIE BUNA CU LILI DUMITRASCU ,DUICA SAU MANUELA NU AI NICI O SANSA ,OAMENII ASTI SUNT INSTARE SA CALCE PE CADAVRE PT A SI APARA POSTURILE
Cu 3 angajati vor sa tina magazinu linie si nici cozi la casa nu ai voie nici la toaleta
pozitia oficiala a kaufland este o mizerie de la inceputul anului implementeaza program de 4 h si ne muncesc din ce in ce mai mult daca este aglomerat magazinul sau este vreo vizita ar fi bine sa porti pampers
Kaufland = sclavie
De azi încolo eu si toate persoanele din familia Nostra , toate neamurile si prieteni cu care am discutat NU VOM MAI FACE CUMPĂRĂTURI la Kaufland Findca au dat un comunicat mincinos si nici nu au luat măsuri .
Sfătuiesc pe toată lumea sa aplice aceleași măsuri
Am fost si noi in Odorhei si miercurea Ciuc si am fost priviți si serviți cu scârbă…
De cand a venit un fost sef de la lidl, de vreo 2 ani in kaufland ,totul a devenit de cosmar , a inceput sa faca reduceri de costuri in companie cu 10 %, angajati foarte putini care ii foloseste si pe alte raioane ,presiune fizica si psihica foarte mare , ne amenita ca suntem foarte multi , ne fac la ores sau zile , sarbatori legale,de iesim totdeauna cu ore pe minus.Avem mai multe obligatii decat facilitati.pana sa vina , asta de la lidl , era mai binisor desi erau probleme si atunci cu respectul fata de angajati.aveau foarte multe procese cu angajati , pentru ca nu respectau anumite chestiuni ,sau supuneau anumiti angajati la presiuni pshice .
Si la Kaufland Orastie se avanseaza doar pupincuristii si pilele.
Kaufland isi bate joc de angajati si de Cliemti! Zici ca ar fi francezi nu memti! Ma asteptam la Carrefour nu la kaufland la asemenea comportament! Angajati foarte putini si magazinul trebuie sa arate bec si plin de clienti! Vor sa faca vanzari si profit dar cu angajati foarte putjni. Rusine Kaufland Romania! De ar sti neamtu cum va bateti joc jn Romania de angajati si de clienti ar pune toti directorii zonali si de filiale la matura! Inca o data RUSINE!!!!
Ca drept dovada articolul e din 2017 iar problema nu e rezolvata nici in 2020. Dimpotriva. Mai rau ca acum 3 ani. Ca sa mai reduca din costurile cu personalul au deschis case expres! Rusine!!!!!
Si la penny e la fel!